لکه برداری فرش 

لکه برداری فرش

فرآیند لک زدایی فرش توسط قالیشویان در چهار مرحله

در زیر چهار مرحله پیشنهادی برای لکه برداری فرش وجود دارد که می تواند به شما در دستیابی به نتایج بهتری کمک کند.

لکه برداری: تامپ یا ضربه زدن به فرش

با استفاده از یک برس کوچک لکه بینی ، محلی را که مایع تمیز کننده استفاده شده است ، لمس کنید. این امر باعث بهتر عمل کردن و موثر بودن مایع تمیزكننده در نخهای فرش می شود.تامپ یعنی ضربه زدن با قلم مو به بالا و پایین بر روی الیاف فرش. این کار به مالش الیاف با برس یا حوله ترجیح داده می شود زیرا احتمال آسیب دیدن نخ های فرش را به حداقل می رساند. مخصوصا اگر فرش دارای الیاف خاص و بافت مخملی باشد این عمل برای لکه برداری پر کاربرد تر است.

صبر کنید و لکه را پیدا کنید:

برای لکه برداری باید کمی منتظر شوید. مواد شیمیایی تمیز کننده زمان می برد تا لکه را از بین ببرند. در این مرحله بی تاب نشوید. به مواد شیمیایی فرصت کافی برای انجام کار خود بدهید. حلال هایی که برای لکه های روغنی استفاده می شود به زمان بیشتری حدود (3-5 دقیقه) نیاز دارند.

از بین بردن لکه فرش:

با استفاده از یک پارچه نخی تمیز و سفید (یا یکبار مصرف) نقطه لکه دار را تمیز کنید. اگر تغییر رنگ وجود دارد ، باید نقطه ای که دارای لکه است را با حوله مالش دهید تا رنگ لکه به حوله منتقل شود.

لکه برداری: مرحله شستشو

حذف مواد شیمیایی چسبنده در الیاف فرش بسیار مهم است زیرا هیچ کس نمی تواند در صورت طولانی ماندن نتیجه را پیش بینی کند. هنگامی که فرد موهای خود را شست وشو می دهد ، همیشه شامپو را از آن خارج می کند زیرا در غیر اینصورت موهای فرد می ریزند و باعث می شوند موها روی فرش افتاده و جذب آن شوندشاید این مثال بیشتر مفهوم الیاف فرش را برساند زیرا در صورتیکه مواد شوینده بدرستی از درون فرش زدوده نشود باعث از بین رفتن الیاف فرش خواهد شد. از ابزار دستی برای شستشوی منطقه دارای لکه استفاده کرده و برای لکه گیری از آب تمیز استفاده کنید. برای نقاط کوچک ، از بطری سرنگ پر از آب استفاده کنید و سپس آن را با حوله خشک کنید.

قالیشویی الهیه متخصص در لک زدایی فرش های نفیس

لکه برداری فرش با قالیشویی الهیه:

در اکثر این روشها از مواد شیمیایی خانگی ، پاک کننده ها و مواد لازم برای از بین بردن لکه های فرش استفاده می شود. تعداد زیادی راه حل تمیز کردن فرش وجود دارد که بطور خاص برای انواع خاص لکه های فرش تهیه شده است. اگر به نظر می رسد که هیچ یک از روشهای فوق انتظارات شما را براورده نمی کند ، حتماً از یک قالیشویی معتبر و محلی استفاده کنید که دارای محصولات قوی برای از بین بردن لکه ها می باشد ؛ تا به لکه برداری هرگونه لکه فرش کمک کند. مواردی نیز وجود دارد که شما از پس لکه برداری فرش خود برنمی آیید و این روش ها برای لکه بری فرش کافی نیستند.

این در شرایطی است که می توان از یک شرکت معتبر و حرفه ای نظافت فرش مانند قالیشویی الهیه استفاده کرده تا خاک ، لکه ها و بوها را از بین ببرد و آن را به شکل سابق خود برگرداند. متخصصان قالیشویی الهیه متخصص در از بین بردن لکه های فرش ناشی از هر ماده هستند. هنگامی که تمام این تاکتیک ها در ترکیب استفاده شوند ، متخصصان تمیز کردن الهیه را فرا بخوانید تا برنده جنگ در مقابل سخت ترین لکه های فرش باشید.

مثالی برای لکه برداری فرش

می توانیم در اینجا از مثالی استفاده کنیم که بسیار رایج است مثلا، لکه های قهوه و یا چای می تواند فرش را به شکل بسیار بدی کثیف و بد جلوه دهد. تن رنگ قابل توجه قهوه ای مایل به زرد را می توان به راحتی با لکه برداری توسط متخصصان حرفه ای از بین برد ، به شکلی که اصلا جای رنگ بر روی فرش باقی نخواهد ماند. برخی لکه ها نیز توسط مواد چرب ایجاد می شوند که بسیار سخت تر از بین می روند بنابراین کارشناسان لکه برداری فرش الهیه چه در غرب تهران و در مناطق شمیرانات به راحتی و با استفاده از مواد شوینده ای که به الیاف و تار و پود فرش آسیب نرسانند این کار لکه برداری سخت را برای شما انجام می دهند

شما به راحتی می توانید به قالیشویی الهیه اعتماد کنید و انواع فرش های جدید و قدیمی خود را در صورت لکه دار شدن به افراد مجرب و کارامد قالیشویی الهیه بسپارید. لکه برداری کاری است حرفه ای، درست است که این احتمال وجود دارد که در خانه بتوانید لکه برداری را انجام دهید اما ممکن است این کار باعث آسیب رسیدن به فرش شما شود. بنابراین تمامی احتمالات را در نظر بگیرید و کار خود را به یک حرفه ای بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *