ریشه بافی فرش

شیرازه دوزی فرش

خلاصه

وقتی فرش کاملا بافته شده است قطعا در پایان باید فرش بافته شده را از روی دار جدا شود پس تقریبا 10 سانت از پایین فرش بریده خواهد شد. این شروع ریشه بافی در فرشی است که بافتن ان به پایان رسیده است.

ریشه بافی فرش

وقتی فرش کاملا بافته شده است قطعا در پایان باید فرش بافته شده را از روی دار جدا شود پس تقریبا 10 سانت از پایین فرش بریده خواهد شد. این شروع ریشه بافی در فرشی است که بافتن آن به پایان رسیده است. تارهایی که از فرش خارج شده اند در اصل همان ریشه فرش هستند که باعث می شوند فرش مقاوم و محکم ساخته شود و این ریشه فرش است که از فرش به شکل کلی محافظت می کند. ریشه فرش از پوسیدگی فرش جلوگیری می کند و باعث می شود فرش از سلامت فیزیکی برخوردار شود. ریشه بافی باعث می شود فرش برای مدت طولانی پوسیده نشود. این کار قدمتی دیرینه دارد و از گذشته اصل و پایه بافتن فرش در ریشه بافی بوده که پایان کار بافت فرش را نشان می دهد.

آیا ریشه بافی فرش نقشی مهم در استقامت و دوام آن دارد؟

بله، درست است ریشه بافی باعث سلامت فرش می شود اما باید بدانید اگر ریشه آسیب ببیند باید آن را کاملا ترمیم کرد که معمولا این کار توسط کارشناسان حرفه ای قالیشویی الهیه انجام می شود. اگر بخواهیم به شکل کلی ریشه بافی را تعریف کنیم، ریشه بافی را جدا کردن ریشه ها و سپس بافتن ریشه جدید در فرش هایی است که چه به صورت دست باف یا ماشینی نیاز به ترمیم ریشه دارند. مجموعه تخصصی الهیه تمامی خدمات ترمیم و رفو ریشه را برای شما انجام خواهد داد.

عملیات ریشه بافی چگونه انجام می شود؟

• ابتدا ریشه ای که نیاز به ترمیم دارد و پوسیده شده است توسط قیچی مخصوص بریده می شود. باید در انجام این کار بسیار دقت کنید زیرا هرگونه سهل انگاری باعث می شود گره های اصلی ریشه فرش بافته شده گم شده و ترمیم به درستی انجام نشود.
• ریشه بافی فرش را باید به یک فرد حرفه ای بسپارید زیرا استفاده از نخ و سوزن که در مرحله بعدی باید انجام شود کار هر کسی نیست.نخ هایی که نو هستند را باید به بافته ها دوخت تا ریشه بافی کامل شود.

یکی از خدمات قالیشویی الهیه، ریشه بافی برای فرش‌های ناقص است. این عملیات تحت نظر بهترین و متخصص‌ترین افراد و رفوگران مجرب به انجام می‌رسد.

انواع ریشه بافی در فرش های دستی

قالیشویی الهیه و خدماتی که برای ریشه بافی انجام می دهد بسیار زیاد است پس در این مقاله انواع ریشه بافی را برای خوانندگانی که این مطالب برای آنها جذابیت دارد بیان خواهد شد و شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم ریشه بافی کسب کنید.

– ریشه گلیم بافت که یک نوع ریشه بافی مقاوم و محکم است
– یکی دیگر از انواع ریشه بافی برای ریشه دوگره است
– ریشه بافی ماشینی روی فرش دستی نیز انجام می شود

متخصصان قالیشویی الهیه همیشه در خدمت شما

متخصصان با تجربه الهیه در قالیشویی شمال تهران و شمیرانات فرش هایی که ریشه هایشان به دلیل پوسیدگی , یا به دلیل پا خوردن زیاد ساییده شده اند , چله، بویژه چله های پنبه ای فرش که معمولا نیاز به بازسازی دارند را ترمیم می کنند. اگر همه ریشه های فرش کاملا خراب شده باشند، باقیمانده ریشه ها را از ابتدای بافت با قیچی بریده و شروع می کنند ریشه بافی را و اگر قسمتی از ریشه ها تخریب و از بین رفته باشد سعی می کنند به بهترین نحو همان قسمت ها را ترمیم و بازسازی کنند.